niedziela, 8 marca 2015

Zupa krem z batatów i pietruszki

 Dopiero niedawno "odkryłam" bataty i włączyłam do swojego menu. I szkoda że nie wcześniej. Bataty są genialne i na pewno jeszcze nie raz znajdą się na moim blogu. A dlaczego są genialne, poza tym, że są bardzo dobre? Bataty to po prostu doskonałe źródło antyoksydantów, w szczególności witaminy A (100 gramów batatów daje 315% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę), witaminy C oraz E, a także mikro i makroelementów jak np. magnez i błonnika. Z kolei w porównaniu z  ziemniakami mają nieco więcej kalorii i zdecydowania więcej cukru. Coś za coś po prostu :)


Krem z batatów i pietruszki

danie: bezglutenowe, wegańskie

Składniki:
1/2 kg batatów (jeden duży)
1/2 kg korzenia pietruszki
jedna mała marchewka
plaser selera
1500 ml wody
sól i pieprz

Przygotowanie:
  • Obrane i pokrojone warzywa wrzucamy do wrzącej wody, dodajemy sól (płaska łyżeczka lub mniej) i gotujemy do miękkości. 
  • Potem wszystko razem miksujemy np. ręcznym blenderem na krem.
  • Gotową zupę, już na talerzu, przyprawiamy świeżo zmielonym czarnym pieprzem i oliwą z oliwek. Podajemy samą lub np. z gryczanymi kluseczkami.


Smacznego

6 komentarzy:

  1. świetne wykorzystanie batatów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie odkryłam batatów, le przekonałaś mnie, że powinnam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepadam za batatami, i na wytrawnie, i w ciastach :)
    Zupa wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ciasto z batatami! to będzie moje następnie spotkanie z tym warzywem :)

      Usuń