środa, 18 listopada 2015

Koktajle po raz kolejny

  Muszę przyznać, że wkręciłam się totalnie w robienie i picie koktajli. Praktycznie każde moje śniadanie to koktajl. Jedną z największych zalet, poza niewątpliwie smakiem, jest szybkość wykonania, tak szczególnie pożądana rano. Jedna ręka przygotowuje jedzenie dla psów, a druga w tym czasie umieszcza w blenderze składniki na koktajl. Trzy minuty i gotowe.
Ostatnio moje ulubione są z jarmużem. Wolę jarmuż bardziej niż szpinak, bo jest dużo zdrowszy i jakoś smak też dla mnie ma lepszy.  
A oto moi ulubieńcy (będą dwie wersje):


Koktajle mleczne z jarmużem i owocami
danie: wegańskie lub wegetariańskie, bezglutenowe

Składniki:
wersja 1
  • dowolne mleko ok. 1/2-3/4 szklanki
  • banan
  • garść jarmużu (same liście, bez tych grubych łodyg)
  • 3-4 łyżki mrożonych owoców leśnych
  • spora łyżeczka masła orzechowego
 Wszystko razem miksujemy.




wersja 2
  • dowolne mleko - 1/2 - 3/4 szklanki
  • banan
  • garść jarmużu (same liście)
  • 3-4 łyżki mrożonych malin
  • łyżka karobu
  • łyżeczka masła orzechowego
  • popping z amarantusa
 Poza poppingiem - wszystko razem miksujemy.

 
Oczywiście zamiast jarmużu można dodać szpinak, można dodać płatki owsiane (mój mąż zawsze z płatkami pije), można dodać więcej masła orzechowego, (wtedy będzie bardziej kaloryczne, bo jedna łyżeczka to ok. 70 kcal) i w ogóle modyfikować wedle swoich upodobań :)

Smacznego

4 komentarze: