niedziela, 5 lutego 2017

Tymiankowe kopytka ze słodkich oraz zwykłych ziemniaków z orzechami

  Witajcie w ten wspaniały smogowy dzień! Strach z psami na spacer wychodzić. Ale czy rok temu albo dwa nie było smogu? Oczywiście, że był, tyle że nikt nas nie informował o tym, czy można wyjść z domu czy nie. Co tu dużo pisać - cudownie niszczymy sobie planetę...
Ale dosyć smutków, czas przejść do rzeczy czyli moich niezwykłych kopytek.
Z nutą tymianku z batatów i ziemniaków - doskonałe na słodko i w wersji wytrawnej, po prostu co kto lubi i woli :)
U mnie w wersji pół na pół, bo właściwie to nie wiem, czy to bardziej wytrawnie czy na słodko.

Warzywna Alternatywa - Tymiankowe kopytka ze słodkich i zwykłych ziemniaków


Tymiankowe kopytka ze słodkich i zwykłych ziemniaków podane z orzechami
danie: wegetariańskie

Składniki na ok. 4 porcje
  • jeden batat ok. 250-300 g
  • ziemniaki ok. 500 g
  • jajko
  • łyżka skrobi ziemniaczanej
  • mąka pszenna ok 400-500 g (u mnie 200 g mąki razowej, reszta zwykłej)
  • przyprawy: tymianek*, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/2 łyżeczki curry, łyżeczka soli
  • tłuszcz do smażenia - najlepsze byłoby masło, ale jeśli nie chcesz go użyć, to może być np. olej kokosowy 
  • garść orzechów włoskich
* nie każdy lubi tymianek, zatem jeśli jesteś osobą, która  nie darzy tego zioła miłością - po prostu je pomiń

Sposób wykonania:
  • Nieobrane, umyte ziemniaki i bataty ugotuj w wodzie do miękkości i zostaw do ostygnięcia. Możesz je ugotować dzień wcześniej.
  • Ostudzone ziemniaki ugnieć lub zmiel na gładką masę. Dodaj jajko, skrobię i przyprawy - wymieszaj. 
  • Następnie wsypuj do masy ziemniaczanej stopniowo mąkę i wyrabiaj ciasto. Ilość dodanej mąki zależy od tego, jak wilgotne były ziemniaki, jednak powinno Ci wyjść dosyć gładkie, mało klejące się ciasto.
  • Formuj z ciasta wałki i odcinaj z nich kopytka.
  • Wrzucaj na wrzącą osoloną wodę. Od wypłynięcia gotuj jeszcze kilka minut, a potem odcedź.
  • Na patelni rozgrzej masło (lub inny tłuszcz). Dodaj porcję kopytek i garść orzechów włoskich. Obsmażaj kilka minut, aż zrobią się złote. 
  • Jeśli masz świeży tymianek, to możesz ozdobić nim gotowe danie.
 Smacznego 👍


22 komentarze:

  1. Idę je robić! Kocham takie.
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz dawno temu chciałam wypróbować bataty, ale jakoś nigdy nie miałam pomysłu, co by tu z nich przyrządzić. Twoja propozycja brzmi bardzo smakowicie:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam jeszcze przepis na bataty nadziewane - też pyszne

      Usuń
  3. Świetny pomysł!!! Ja niestety muszę zrezygnować z orzechów, ale tymianek jak najbardziej mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) orzechy to tylko jedna z opcji, świetnie pasują do nich też różne sosy

      Usuń
  4. Muszę kiedyś spróbować takich z batatami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają apetycznie. Lubię bataty, ale wciąż brakuje mi na nie pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie ostatnio były szpinakowe kopytka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłodniałam! Brzmi prze-pysz-nie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają smakowicie a ja uwielbiam bataty, choć mojemu mężusuiowi nie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brakuje mi tylko batatów, resztę mam. Muszę zrobić takie kopytka w weekend. Coś czuję, że mi posmakują <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobisz to daj koniecznie znać, czy Ci smakowały :)

      Usuń
  10. Ja kocham bataty więc pewnie by mi posmakowały te kopytka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno - zwykłe kopytka są pyszne a te z batatami to już w ogóle :)

      Usuń