niedziela, 22 lutego 2015

Bezglutenowe czekoladowe muffinki

 Bardzo dawno nie robiłam żadnych muffinów, a że ostatnio mam sporo pracy typowo umysłowej i moje szare komórki pragną cukru (w szczególności w postaci czekolady), postanowiłam upiec je w czekoladowym wydaniu. Zaadaptowałam więc ten wspaniały przepis na moje bezglutenowe potrzeby. 
Moje muffinki pięknie wyrosły, nie rozpadają się, są miękkie, dosyć wilgotne, nie za słodkie i wspaniale czekoladowe. Po prostu idealne :)


Czekoladowe muffinki

danie: bezglutenowe, wegetariańskie

Składniki:
  • 100 g mąki gryczanej
  • 100 g maki ryżowej
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • 150 g masła
  • 2 jajka
  • ok. 200 ml mleka
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki gumy ksantanowej
  • 1/2 szklanki cukru np. trzcinowego
  • 2 płaskie łyżki korabu lub kakao
  • łyżka cukru waniliowego
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 50 g czekolady mlecznej
Przygotowanie:
  • masło roztapiamy i pozostawiamy do wystygnięcia, czekolady kroimy w małe sześciany
  • w jednym naczyniu dokładnie mieszamy ze sobą: mąki, proszek do pieczenia, sodę, korab lub kakao, gumę ksantanową, cukier i cukier waniliowy
  • w drugim naczyniu miksujemy ze sobą mleko i jajka
  • do sypkich składników dodajemy wszystkie mokre czyli jajka z mlekiem i rozpuszczone masło; wszystko razem dokładnie mieszamy (ja użyłam miksera i haków). Jeśli masa jest zbyt gęsta, możemy dodać trochę mleka (mąki bezglutenowe potrzebują nieco więcej płynu)
  • do masy dodajemy pokrojoną czekoladę i całość mieszamy, ale już tylko łyżką
  • nakładamy do muffinkowych foremek i pieczemy ok 30 minut, do suchego patyczka


Smacznego

4 komentarze: