środa, 8 lutego 2017

Czekoladowa owsianka z malinami i borówkami.

   Sycące śniadanie zimą to podstawa. A jeszcze jak jest zdrowe i pyszne, to już w ogóle rewelacja.Kiedyś nie przepadałam za owsiankami, miałam wrażenie, że smakują  jak rozmoczony papier toaletowy (nie żebym dokładnie wiedziała, jak smakuje taki papier 😜). Oczywiście wynikało to z tego, że po prostu nie wiedziałam, jak ją przyrządzić, by była dobra. A dobrze przyrządzona owsianka to niebo w gębie.I taki kawałek nieba  mam dla Was - w wersji czekoladowej z malinami i borówkami. Pyszna!


Warzywna Alternatywa - czekoladowa owsianka z malinami i borówkami


Czekoladowa owsianka z malinami i borówkami

danie: wegetariańskie/wegańskie


Składniki:

  • szklanka mleka (zwykłego krowiego, bez laktozy lub roślinnego - sojowego, owsianego, migdałowego)
  • 6 łyżek płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 łyżeczka czubata ciemnego, dobrego kakao
  • 2-3 łyżeczki syropu klonowego
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • owoce: maliny i borówki
  • i dodatkowo - suszona żurawina oraz jagody goji


Sposób przygotowania:
  •  zagotuj mleko ze szczyptą soli, kiedy zobaczysz, że zaczyna kipieć - wyłącz gaz.
  • wsyp do mleka płatki owsiane, kakao, cynamon oraz dodaj syrop klonowy - wszystko razem bardzo dokładnie wymieszaj
  • włącz ponownie gaz i cały czas mieszając gotuj 2-3 minuty, potem wyłącz gaz, nakryj pokrywką i zostaw na kolejne 2-3 minuty
  • przełóż owsiankę do miseczki i dodaj owoce oraz żurawinę i jagody goji

Warzywna Alternatywa - czekoladowa owsianka z malinami i borówkami

Warzywna Alternatywa - czekoladowa owsianka z malinami i borówkami

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. To coś dla mnie, uwielbiam takie śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeden z moich ulubionych przepisów na owsiankę ;) wcześniej nie dodawałam cynamonu bo niespecalnie za nim przepadam, ale kiedy spróbowałam takiej owsianki to przepadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło mi z tego masłp maślane, ale już trudno ;)

      Usuń
    2. :D wszystko jak najbardziej zrozumiałam. Ja bardzo lubię cynamon, kocham jego zapach, bo kojarzy mi się z szarlotką i ze świętami :)

      Usuń
  3. U mnie słodkie są kolacje, z chęcią spróbuje owsianki w twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja od czasu do czasu mam ochotę na słodką kolację - wtedy jem coś z miodem, w ekstremalnych przypadkach lody :D

      Usuń
  4. Dzięki kulinarnemu talentowi Fit Szef , doświadczysz smaku zdrowia codziennie. Pozwól swoim kubkom smakowym odkryć harmonię zbilansowanych posiłków każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń