niedziela, 7 maja 2017

Najlepszy omlet ze szparagami

Gdzie jest wiosna? Może gdzieś u Was, bo u mnie na pewno nie 😥 
Ale do rzeczy! Znowu przegapiłam szparagowy sezon (a może dopiero się zaczyna?). Dobrze, że wczoraj w Lidlu zobaczyłam jaskrawą kartkę obwieszczającą promocję na szparagi, bo tak to pewnie dopiero zimą przypomniałabym sobie, że takie warzywo w ogóle istnieje. Oczywiście pierwsza (i ostatnia) moja myśl była "Omlet ze szparagami" i konsekwentnie się jej trzymałam. Dlatego mogę Wam dziś zaprezentować mój ulubiony przepis - właśnie na omlet ze szparagami.

Warzywna alternatywa - Omlet ze szparagami

Omlet ze szparagami

danie: wegetariańskie, bezglutenowe

Składniki na 1 omlet:

  • 2 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • szparagi zielone 6 sztuk
  • przyprawy: moja ulubiona Dary Natury pomidorowo-czosnkowa z czarnuszką, ostra papryka, czosnek niedźwiedzi i sól
  • tłuszcz do smażenia (ja użyłam oleju rzepakowego)

Sposób przygotowania:
  • umyte i obrane szparagi (bez twardych końcówek) gotujemy ok. 5 minut w lekko osolonej i posłodzonej wodzie, potem odcedzamy, 2 szparagi odkładamy na bok
  • jajka wybijamy do miseczki i mieszamy np. widelcem razem z mlekiem, do jajek i mleka dodajemy przyprawy w ilości wg uznania (bez soli) i znowu mieszamy
  • lekko przestudzone szparagi (4 sztuki) kroimy w ten sposób, że odkrawamy główki (odkładamy je na bok), a resztę kroimy na 2-3 cm kawałki
to porcja szparagów na 2 omlety
  • do jajek i melka dodajemy pokrojone łodygi szparagów i dokładnie mieszamy
  • na patelni rozgrzewamy trochę tłuszczu i następnie wylewamy jajka z dodatkami
  • smażymy omlet :)
  • gotowy omlet delikatnie przekładamy na talerz, do środka wkładamy główki szparagów i solimy do smaku
  • podajemy z 2 całymi szparagami i np. pomidorem :)

Warzywna alternatywa - Omlet ze szparagami
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Przepięknie wygląda ! Niestety nigdy jakoś nie umiałem zrobić omletu hehe może za rzadko go robię ":D

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę nauczyć się robić omlet :) Smacznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń