środa, 30 sierpnia 2017

Pyszna rukola z grillowanymi brzoskwiniami i halloumi

   Jakiś czas temu zamówiłam sobie catering dietetyczny. Codziennie wieczorem wprost do domu przywożono mi ogromną papierową torbę, w której siedziało 5 przepysznych posiłków. To był naprawdę bardzo smaczny i "wygodny" dla mnie miesiąc. Jednym z długofalowych plusów tego kateringu jest to, że w nawyk weszły mi śniadania w formie albo sałatki albo jogurtu naturalnego z owocami (niemal 90% śniadań to były sałatki, a 90% drugich śniadań - koktajle lub jogurty). 
Ależ te sałatkowe śniadania są rewelacyjne! Kolorowe, lekkie, zdrowe, pyszne i nawet mój mąż je polubił. A ile opcji do wyboru! Ograniczeniem może być tylko wyobraźnia.
Dziś na przykład korzystając z greckiego weekendu w Lidlu zrobiłam wspaniałą sałatkę z rukoli, grillowanych brzoskwiń, halloumi, czarnych oliwek i prawdziwej greckiej fety. 
O właśnie taką ↧↧↧

 
Warzywna Alternatywa - Rukola z grillowanymi brzoskwiniami i halloumi


 

Rukola z grillowanymi brzoskwiniami i halloumi 

danie: wegetariańskie, bezglutenowe 

Składniki na 2 porcje:
  • 2 spore garści umytej rukoli
  • 2 brzoskwinie
  • 4 plastry sera halloumi
  • pół kostki fety
  • 12 czarnych oliwek
  • sos: musztarda, miód, sos balsamiczny, oliwa, tymianek, rozmaryn

Warzywna Alternatywa - Rukola z grillowanymi brzoskwiniami i halloumi

Sposób przygotowania:

  • Umyj brzoskwinie i bez obierania pokrój w ósemki, następnie grilluj na patelni grillowej, aż staną się miękkie i lekko się "przyrumienią" .
  • Pod koniec grillowania brzoskwiń, dodaj na patelnię halloumi i również grilluj, aż się zarumieni.
  • Dodaj do rukoli ugrillowane brzoskwinie i halloumi, pokrojoną w małą kosteczkę fetę oraz oliwki.
  • Zrób sos czyli wymieszaj razem wszystkie składniki wedle swojego upodobania, ja zrobiłam to tak: do ok 5-6 łyżek oliwy dodałam łyżeczkę musztardy, 2 łyżeczki miodu, łyżeczkę sosu balsamicznego oraz po pół łyżeczki tymianku i rozmarynu - jednak pamiętaj, że przyprawy te mają intensywny smak i nie każdemu one pasują.
  • Polej sosem sałatkę i gotowe!
 
Warzywna Alternatywa - Rukola z grillowanymi brzoskwiniami i halloumi
 A Wy jecie na śniadanie sałatki?





 

12 komentarzy:

  1. Akurat tego typu dania to coś, co potrafię zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja taki catering! Chciałabym kiedyś z czegoś takiego skorzystać. Pyszne, urozmaicone jedzenie, codziennie coś innego, nie trzeba robić zakupów ani gotować. Bardzo często jem na śniadanie sałatki. Te ulubione są na bazie awokado. A co są halloumi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halloumi to cypryjski ser,który jest najsmaczniejszy po ugrillowaniu

      Usuń
  3. Kocham hallumi! Już samym serem mnie kupiłaś :) A że z brzoskwinią jeszcze nie jadłam, to koniecznie muszę spróbować. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z brzoskwinią słodko-kwaśną jest niesamowite :)

      Usuń
  4. Akurat nie jem sałatek na śniadanie, ale myślę że na drugie śniadanie będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, na lunch, a nawet obiad czy kolację

      Usuń
  5. Raczej nie posmakowalaby mi taka salatka bo nie lubie rukoli, oliwek ani grillowanych owocow czy warzyw. Wybredna jestem, wiem. :D Moze kiedys przekonam sie do takich smakow. :) A! I koniecznie musze sprobowac hallumi, bo pierwszy raz o nim slysze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O gustach się nie podobno nie dyskutuje :) Każdy lubi coś innego i to jest właśnie fajne :)

      Usuń
  6. Ale pyszna sałatka! Uwielbiam je w każdej postaci, ale ten przepis jest dla mnie nowością. Muszę wypróbować. ♥

    OdpowiedzUsuń