sobota, 10 października 2015

Hummus

   Jak zrobić hummus idealny? Chyba nie ma odpowiedzi na to pytanie, bo tak naprawdę każdy lubi nieco inny smak czy konsystencję. Ilu ludzi tyle hummusów :)
Dlatego poniżej prezentuję Wam przepis na mój hummus idealny. Mój hummus zawsze jest z ciecierzycy ugotowanej przeze mnie i zawsze z tahiną (a nie np. z olejem sezamowym). Ale jeżeli chodzi o konsystencję, to lubię i ten bardziej gęsty i ten mniej, zależy od humoru.




Hummus
danie: wegańskie, bezglutenowe

Składniki:

  • szklanka suchej ciecierzycy
  • 1/2 szklanki tahiny (ja lubię taką bardzo gęstą)
  • 2 ząbki czosnku (dla wielbicieli - więcej)
  • sok z połówki dużej cytryny
  • oliwa z oliwek i zimna woda - w proporcji ok. 1/4 i 1/2 szklanki - ale czasami dodaję więcej oliwy a czasami wody 
  • kumin i sól 
Sposób przygotowania: 
  • ciecierzycę moczymy w wodzie całą noc, potem płuczemy i gotujemy w świeżej wodzie ok. 1,5 godziny, aż będzie zupełnie miękka
 

  • przestudzoną ciecierzycę (ale nie musi być zupełnie zimna) wrzucamy do misy miksera, dodajemy tahinę, zmiażdżony czosnek, sok z cytryny i wszystko razem miksujemy
  • następnie ciągle miksując dolewamy stopniowo oliwę, a potem wodę (jeśli dacie więcej wody to na pewno rozrzedzicie wasz hummus ale i poniekąd jego "smak", dlatego musicie próbować co jakiś czas i ewentualnie, gdy już przedobrzyliście dodać odrobinę tahiny lub czosnku)
  • doprawiamy solą i kuminem (ja daję ok. 1/2 łyżeczki)
  • i zjadamy ze smakiem (np. z nachosami - mniam)


 Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz