piątek, 25 września 2015

Rolda z ciasta francuskiego z nadzieniem z ziemniaków brokuła i mozzarelli

    Ciasto francuskie to cudowny wynalazek, w szczególności do eksperymentowania z różnymi nadzieniami. Tylko wyobraźnia może nas ograniczać. Ja akurat w tym przepisie nie poszalałam za bardzo, ale... rolada wyszła pyszna, a poza tym jeśli chce się być  ekonomicznym, to do jej zrobienia można wykorzystać pozostałości z innego obiadu. Same plusy :)
 
niestety zdjęcie nie oddaje walorów smakowych, a szkoda...


Rolada z ciasta francuskiego z ziemniakami, brokułem i mozzarellą
danie: wegetariańskie
 
Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego - zwykłe, nie to duże
  • 1/3 brokuła
  • 2-3 ziemniaki
  • łyżka śmietany
  • mozzarella
  • pestki/nasiona np.dynia, słonecznik, sezam 
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi

Sposób przygotowania:
  • ziemniaki i brokuła gotujemy do miękkości (w osolonej wodzie), pozostawiamy do wystygnięcia
  • wystudzone warzywa miksujemy razem ze śmietaną na gładką masę, następnie dodajemy pestki/nasiona, przyprawy i dokładnie mieszamy
 
  • gotową masę rozsmarowujemy na cieście francuskim, potem układamy plastry mozzarelli i zwijamy w rulon
 
  •  wierzch smarujemy wodą, wkładamy do piekarnika i pieczemy ok 30 minut
Niestety moja rolada nieco się rozlazła, gdyż źle ją skleiłam :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz