niedziela, 1 listopada 2015

Kasza jaglana z grillowanymi warzywami i pieczarkami


 Jakiś czas temu poczyniłam dwa dosyć istotne dla mnie i mojej kuchni zakupy. Mianowicie nabyłam całkiem sporą patelnię grillową oraz wolnowar (slow cooker). O patelni grillowej myślałam już od jakiegoś czasu, ale nie mogłam się zdecydować, którą wybrać. O wolnowarze natomiast nie myślałam wcale. Oczywiście wiedziałam o istnieniu amerykańskich Crock Potów, ale idea wielogodzinnego gotowania wydawała mi się tak odległa jak nie przymierzając właśnie kontynent amerykański. Jednakże mamy internet, cały świat na wyciągnięcie ręki i wystarczyło kilka filmików na YouTubie, żebym jednak stwierdziła, że tego właśnie urządzenia brakuje w mojej kuchni. 
Przechodząc do meritum. Spodziewajcie się zatem w najbliższym czasie kilku przepisów z użyciem patelni grillowej i wolnowaru :)
 Zaczynamy od patelni grillowej.
 

 Kasza jaglana z grillowanymi warzywami i pieczarkami

danie: wegańskie,bezglutenowe

Składniki na dwie porcje:
  • ok. 8 dużych pieczarek
  • 200 g brukselki
  • pół czerwonej papryki
  • pół czerwonej cebuli
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pół pęczka posiekanej natki pietruszki
  • kasza jaglana 100 g suchej
  • olej/oliwa 
  • przyprawy: słodka papryka, kumin, czosnek niedźwiedzi, sól, pieprz
 


 Sposób przygotowania:
  • w lekko osolonej wodzie gotujemy brukselkę - ok. 7-10 minut, tak by jej nie rozgotować, tylko sprawić by była lekko podgotowana; odsączamy ją z wody
  • na patelni grillowej rozgrzewamy niewielką ilość oleju/oliwy i wrzucamy zmiażdżony ząbek czosnku oraz pokrojoną w drobną kostkę cebulę; smażmy, aż cebula się zeszkli, następnie zdejmujemy z patelni
  • w międzyczasie wstawiamy kaszę jaglaną 
  • na tę samą patelnię wrzucamy brukselkę, pokrojone pieczarki i paprykę, skrapiamy sokiem z cytryny (ok.1 łyżki); całość grillujemy do momentu, aż składniki zaczną lekko brązowieć; pod sam koniec dodajemy przyprawy - nieco kuminu, słodkiej papryki, czosnku niedźwiedziego i soli



  • ugotowaną kaszę mieszamy z cebulą i czosnkiem, połową posiekanej natki i pozostałym sokiem z cytryny, doprawiamy solą i pieprzem
  • grillowane warzywa podajemy z kaszą udekorowaną pozostałą natką pietruszki
 


Smacznego

P.S. No oczywiście rzeczona patelnia grillowa pojawiła się już we wcześniejszym poście ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz